Frågor – Att välja nyckelord

1: Specifika nyckelord medför ofta?

  1. Fler motiverade besökare.
  2. Oavsiktliga besökare.
  3. Att sökmotorer indexerar din webbplats.


2: För bättre och mer relevant resultat, bör nyckelorden du använder vara?

  1. Generella och vara de som används av dina konkurrenter.
  2. Generella och ha samband med dina produkter eller tjänster.
  3. Specifika och ha samband med dina produkter eller tjänster.
  4. Specifika och vara de som används av dina konkurrenter.


3: Den bästa metoden är att optimera varje sida om

  1. 10 specifika sökord.
  2. 1 eller 2 sökord från listan.
  3. Alla sökord i listan.
  4. 3 eller 4 sökord från listan.


4: Sökmotorerna kommer att hänvisa flest besökare från en viss plats om

  1. Sin servern är belägen i samma område.
  2. Du optimera din webbplats med hjälp av ett varumärke.
  3. Du optimera din webbplats med hjälp av lokal inriktning.


5: Ägna särskild uppmärksamhet åt de sökord som

  1. Har ett stort antal dagliga sökningar och används av konkurrenter.
  2. Används av dina konkurrenter på deras webbsidor.
  3. Har lägst konkurrens och ett stort antal dagliga sökningar.


6: KEI (Keyword Effectiveness Index) beräknas med hjälp av

  1. Antalet länkade webbplatser och konkurrens.
  2. Google PageRank, Alexa Traffic Rank och konkurrens värden.
  3. Sökordens daglig sökfrekvens och konkurrens.


7: Den huvudsakliga uppgiften när man undersöker nyckelord, är att

  1. Sammanställa en listan över exakta sökord för varje sida på webbplatsen.
  2. Sammanställa och föreslå en listan över nyckelord.
  3. Undersöka konkurrensen.

epost